Przejdź do głównej zawartości

Romet K125. Zimowanie.

Przetransportowałem motocykl do piwnicy, gdzie pod pokrowcem spędzi kilka miesięcy. Zimowa pogoda, nie pozwala mi zaglądnąć w każdy zakamarek tego motocykla, jest cholernie zimno, nawet w piwnicy. Zakupiłem najtańszy, duży pokrowiec, jaki znalazłem na allegro, kosztował 7 zł, aby tylko mieć coś odpowiednio dużego do narzucenia na motocykl, gdyż stoi on na przeciwko pieca centralnego i bez ochrony byłby... no cóż, bardziej czarny już nie będzie ;-) ale brudny od sadzy i popiołu, owszem, mógłby być. Więc trzeba spróbować się przed tym jakkolwiek zabezpieczyć.


Niestety, ów pokrowiec okazał się niesamowicie delikatny, nie polecam kupowania czegoś takiego jeśli moto ma stać na zewnątrz, podejrzewam, że mocniejszy podmuch wiatru spowoduje rwanie się łączenia pokrowca, ja lekko narzuciłem na moto i już były małe problemy. Kiedyś kupi się coś porządniejszego, póki co, jest OK. 



Romet K125, 2016, zimowanie, Heshan Guoji Nanlian Motorcycle Industry, Senke

Romet K125, 2016, przechowanie motocykla, gaźnik, Senke SK125-7

Romet K125, wersja 2016, gaźnik, tani pokrowiec na motocykl, Heshan Guoji Nanlian


Postanowiłem, że na okres zimowania zatkam szmatami wydech, piwnica często jest pozostawiana otwarta, przedwczoraj łopatą wygarniałem z niej śnieg(!), więc nie chciałbym aby woda zaczęła się zbierać w układzie wydechowym.


Romet K125, wydech, Senke, SK125-7

Romet K125, wydech, Heshan Nanlian, Senke


Ogólnie rzecz biorąc, pomimo chłodu, będę starał się sprawdzić i ewentualnie wymienić kilka elementów, wg poniższego poradnika:

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Romet K125. Przebieg 50 km. Pierwsza wymiana oleju.

Po przeczytaniu wielu poradników dotyczących docierania, postanowiłem zrobić wczesną wymianę oleju. Wg książki serwisowej po 500 km, natomiast u mnie 50 km (z czego 46 km moje) i zmiana oleju. To nie zaszkodzi, świeży i czysty olej na pewno między innymi usprawni proces docierania. Wg wielu ludzi, te pierwsze kilkadziesiąt kilometrów powoduje znaczne zanieczyszczenie oleju efektem docierania, więc po prostu warto go jak najszybciej zmienić.

Romet K125. Osłony, schowki, kanapa, instalacja, akumulator.

Dzisiaj wyciągnąłem akumulator, w celu schowania go w jakimś cieplejszym miejscu. Zdemontowałem również kanapę, aby zobaczyć jak wygląda część instalacji elektrycznej. Sprawdziłem również dostępne schowki. Przy okazji sorry za "jakość" zdjęć, niestety używanie lampy jak wiadomo uwidacznia najmniejszy brud, odciski palców itd.

Oxford Oximiser 600. Prostownik/ładowarka do akumulatora 12V.

Niedawno nabyłem taki sprzęt, gdyż stary, rosyjski prostownik prawdopodobnie nie bardzo nadaje się do ładowania tak małych akumulatorów, jak w Romecie K125. Wprawdzie nie próbowałem, ale zostałem ostrzeżony. Natomiast Oximiser 600, to oczywiście nowoczesny sprzęt, choć budżetowy, ale na moje potrzeby zapowiadał się w porządku. Dodatkowo, tradycyjnie przeszukałem trochę internetu pod kątem opinii, no i ludzie na ogół byli zadowoleni z tej niedrogiej ładowarki.