Przejdź do głównej zawartości

Olej, chemia, środki oraz akcesoria czyszczące, kamizelka oraz opaska.

Olej, chemia, środki oraz akcesoria czyszczące, kamizelka oraz opaska.
Kilka drobnych zakupów do Rometa K125, aby móc zacząć utrzymywać motocykl w dobrej kondycji, a do tego dwa akcesoria do jazdy. U mnie śnieg topnieje dość powoli, jednak chyba wszystkie drogi są już niemal całkiem przejezdne, pogoda robi się coraz bardziej wczesnowiosenna, więc ciągnie mnie na motocykl i rower.




Zakupiłem dwa litry oleju silnikowego, pół-syntetycznego, tj. Valvoline Durablend 4T 10W-40. Postanowiłem, że przed pierwszym przeglądem (500 km), mimo wszystko zrobię dwie wymiany oleju w K125, pierwszą po około 50 km, natomiast drugą po około 200 km. Ludzie polecają szybką wymianę oleju w silniku na dotarciu, nie zaszkodzi. Pojemniki z olejem mają na boku miarkę pojemności.


Valvoline Durablend 4T 10W-40, olej do Rometa K125


K2 aluchrom, tak jak mówi specyfikacja, pasta do utrzymywania w czystości elementów aluminiowych, chromowanych, wykonanych ze stali nierdzewnej itp.


K2 aluchrom


Szmatki z mikrofibry do używania pasty K2. A gąbka oczywiście do mycia motocykla.


szmatka z mikrofibry

gąbka z mikrofibry


Kamizelka. Kupiłem ją na motocykl i rower. Prawdopodobnie jest nieco za mała na turystyczną kurtkę motocyklową, ale na cieńsze będzie OK. Zapięcie jest na rzep. Kosztowała kilka złotych.


kamizelka na motocykl, rower, odblask, bezpieczeństwo, widoczność


Zabezpieczenie gwintów MA243, kupiłem zamiast nakrętek samokontrujących. Ten preparat posiada średnią siłę, z możliwością odkręcenia nakrętki w celu demontażu danej części. W miarę możliwości spróbuję go użyć na jak największej ilości śrub w Romecie K125, tak profilaktycznie.


Zabezpieczenie gwintów MA243


Bransoletka ratunkowa, to zamiennik karty ICE (In Case of Emergency). Z początku miałem kupować kartę, aż któregoś dnia przeczytałem to:
W razie jakby link przestał być aktywny, jego nazwa powie wszystko. Ratownicy nie korzystają z kart ICE, gdyż nie maja uprawnień do przeszukiwania poszkodowanej osoby. Takie uprawnienia ma tylko policja. Nie wiem czy dzisiaj coś się zmieniło. 


Bransoletka ratunkowa, opaska, numer telefonu, grupa krwi, choroby


Bransoletka ratunkowa ma taką samą funkcjonalność, a umieszczenie jej na ręce sprawia, że w razie najgorszego informacje na niej zawarte są szybko i bezproblemowo dostępne. Bransoletka jest z silikonu. Staram się ją nosić nawet jak wychodzę na spacer. Zamówiłem wariant z numerami telefonów do rodziny, opcji jest więcej, sprzedają to na allegro. DODANO 14.11.2018r.: Niestety pomimo zapewnień sprzedawcy, bransoletka puszcza kolor i farbuje ciuchy! Nie polecam wersji kolorowej!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Romet K125. Przebieg 50 km. Pierwsza wymiana oleju.

Po przeczytaniu wielu poradników dotyczących docierania, postanowiłem zrobić wczesną wymianę oleju. Wg książki serwisowej po 500 km, natomiast u mnie 50 km (z czego 46 km moje) i zmiana oleju. To nie zaszkodzi, świeży i czysty olej na pewno między innymi usprawni proces docierania. Wg wielu ludzi, te pierwsze kilkadziesiąt kilometrów powoduje znaczne zanieczyszczenie oleju efektem docierania, więc po prostu warto go jak najszybciej zmienić.

Romet K125. Osłony, schowki, kanapa, instalacja, akumulator.

Dzisiaj wyciągnąłem akumulator, w celu schowania go w jakimś cieplejszym miejscu. Zdemontowałem również kanapę, aby zobaczyć jak wygląda część instalacji elektrycznej. Sprawdziłem również dostępne schowki. Przy okazji sorry za "jakość" zdjęć, niestety używanie lampy jak wiadomo uwidacznia najmniejszy brud, odciski palców itd.

Oxford Oximiser 600. Prostownik/ładowarka do akumulatora 12V.

Niedawno nabyłem taki sprzęt, gdyż stary, rosyjski prostownik prawdopodobnie nie bardzo nadaje się do ładowania tak małych akumulatorów, jak w Romecie K125. Wprawdzie nie próbowałem, ale zostałem ostrzeżony. Natomiast Oximiser 600, to oczywiście nowoczesny sprzęt, choć budżetowy, ale na moje potrzeby zapowiadał się w porządku. Dodatkowo, tradycyjnie przeszukałem trochę internetu pod kątem opinii, no i ludzie na ogół byli zadowoleni z tej niedrogiej ładowarki.