Przejdź do głównej zawartości

Nowe rękawice Shima D-Tour, oraz wiatroszczelna kominiarka SportsZone HT-Extreme.

Mozolnie przybywa kilometrów przejechanych na K125, jeżdżę okazjonalnie, silnik już prawie dotarty, brzmi absurdalnie po niemal 4 latach od zakupu, ale o tym kiedy indziej.

Poprzednie rękawice, Proanti 193 XXL, okazały się za małe (tak samo jak spodnie), lecz dopiero po czasie dało się to we znaki. Trochę się w nich męczyłem, a obecnie mają już dziurę na palcu wskazującym (przez to, że są za małe).

Nowe rękawice, to Shima D-Tour, w rozmiarze 3XL. Na początku wybrałem 4XL, ale po przymiarce okazały się za duże i wymieniłem na rozmiar mniejszy. Są świetne, jestem zachwycony, pasują dobrze. Długość mojej dłoni to 20 cm, natomiast obwód 24 cm. Palce na zaciśniętej manetce, mają odpowiednią ilość luzu, nic nie ciśnie, ani nie uwiera. Możliwe, że nawet 2XL byłyby OK, ale wolałem już nie ryzykować. To długie, ciepłe rękawice, idealne na zimne dni.


Shima D-Tour, rękawice na motocykl

Rękawice motocyklowe Shima D-Tour

Natomiast jeśli chodzi o Proanti 193, nadal bym ich używał, gdyby tylko były większe. Teraz chciałbym je dać do przeróbki, aby "obcięli" palce i zrobili rękawice na ciepłe dni. Ciekawe czy coś z tego wyjdzie. W sumie mógłbym je po prostu obciąć nożyczkami, ale nie chcę aby materiał szybko się pruł.

 

Ostatnia kwestia, to wiatroszczelna kominiarka SportsZone HT-Extreme. Po kilku jazdach w temp 0-5 stopni, po tym jak mnie okrutnie przewiało na szyi, to był nieunikniony zakup. Moja kurtka nie ma wysokiego kołnierza, a dotychczasowa kominiarka była krótka (zostawię ją na ciepłe dni). Próbowałem jeździć w różnych kominach, na przykład takich, które stosuję do zwykłych ubrań, lecz okazały się trochę niewygodnie (za grube) w połączeniu z kaskiem. Mam też komin wiatroszczelny marki Rough Radical i napisze o nim kilka słów. Jego przeznaczenie jest ogólne, ale po pierwsze, jest on dość niski (kołnierz ma 7 cm), a po drugie, osoby z długimi włosami powinny się go raczej wystrzegać. Moje włosy mają ponad 30 cm i za każdym razem gdy go zakładałem, dosłownie wyrywałem włosy. Jest bardzo ciasny i prawie w ogóle nie rozciągliwy, więc okrutnie ciągnie włosy (kilka lat temu, goliłem włosy na 1cm i wtedy nie było problemów z zakładaniem).
Wracając do kominiarki HT-Extreme, po prostu spełnia swoje zadanie. Zakłada się ją komfortowo, jest wystarczająco rozciągliwa. Jest również długa, więc dobrze chroni całą szyję.

kominiarka SportsZone HT-Extreme

kominiarka SportsZone HT-Extreme na motocykl



 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Romet K125. Przebieg 50 km. Pierwsza wymiana oleju.

Po przeczytaniu wielu poradników dotyczących docierania, postanowiłem zrobić wczesną wymianę oleju. Wg książki serwisowej po 500 km, natomiast u mnie 50 km (z czego 46 km moje) i zmiana oleju. To nie zaszkodzi, świeży i czysty olej na pewno między innymi usprawni proces docierania. Wg wielu ludzi, te pierwsze kilkadziesiąt kilometrów powoduje znaczne zanieczyszczenie oleju efektem docierania, więc po prostu warto go jak najszybciej zmienić.

Romet K125. Osłony, schowki, kanapa, instalacja, akumulator.

Dzisiaj wyciągnąłem akumulator, w celu schowania go w jakimś cieplejszym miejscu. Zdemontowałem również kanapę, aby zobaczyć jak wygląda część instalacji elektrycznej. Sprawdziłem również dostępne schowki. Przy okazji sorry za "jakość" zdjęć, niestety używanie lampy jak wiadomo uwidacznia najmniejszy brud, odciski palców itd.

Kufer Awina AW9001 24l.

Jeżdżę z plecakiem i dla mnie osobiście jest to katorga, szczególnie na rowerze. Wożenie kilku kilogramów na plecach nie jest przyjemne, dlatego postanowiłem zakupić kufry, do roweru jak i motocykla. Na rower wybrałem 19-litrowy, natomiast na motocykl 24-litrowy.