Przejdź do głównej zawartości

Mocowanie na u-lock, do motocykla.

Mocowanie na u-lock, do motocykla.
Wożenie tego zabezpieczenia w kufrze, było uporczywe ze względów akustycznych, że tak to ujmę. Po prostu jeżdżąc wyłącznie po mieście (gdzie jakość dróg jest słaba), u-lock hałasował, miotając się w środku, w sytuacji gdy kufer nie był załadowany do pełna. Nie cierpię takich dźwięków, denerwuje mnie to i rozprasza. Więc trzeba było pomyśleć nad mocowaniem.




Jak wozić u-lock na motocyklu? Gdzie zamocować u-lock? Brałem pod uwagę aby stworzyć montaż wewnątrz kufra, jest wyłącznie jedno miejsce w którym szekla nie blokowałaby np. przewożenia kasku dla pasażera, czyli na samym spodzie kufra. Jednak po przemyśleniu sprawy i próbie znalezienia dobrego sposobu na szybki i pewny montaż, uznałem, że lepiej i szybciej będzie zrobić mocowanie zewnętrzne. Więc razem z tatą postanowiliśmy spróbować. Było kilka pomysłów, ale to jest pierwsza wersja mocowania jaka została wykonana, miała być wyłącznie testowa, ale wyszło na tyle dobrze, że na obecną chwilę raczej przy niej pozostanę.


Mocowanie na u-lock, do motocykla, romet k125



Mocowanie zostało wykonane przez mojego tatę, wykorzystał on profil stalowy zamknięty, o grubości 1,5 mm. Jedna sztuka o długości 14 cm (górna), druga 10 cm (dolna). Cztery obejmy zostały wycięte z blachy o grubości 1 mm, wygięte, dospawane, oszlifowane, poza tym aby dobrze zacisnęły się na bagażniku, wyciąłem gumowe nakładki z dętki. Nie miałem żadnego lakieru aby "pasował" do bagażnika, więc pomalowałem całość tym co miałem, na czarno.


jak zamocować ulock

jak przewozić u-lock, zapięcie, blokada, romet k-125


Było trochę problemów z dopasowaniem po zamontowaniu, ale należało się tego spodziewać, to są dwa oddzielne elementy, po skręceniu do bagażnika, musiałem je lekko podgiąć. Kwadratowe rurki pasowały dosłownie na styk, więc trzeba było je spiłować wewnątrz, teraz u-lock nadal wchodzi ciasno, ale przynajmniej nie ma już problemów z zamocowaniem. 


u-lock do motocykla, romet k125

u-lock, montaż, przewożenie, blokada, zapięcie, szekla


Ostatecznie całość wyszła w porządku, biorąc pod uwagę fakt, że to było robione bez stałego dostępu do motocykla, na zasadzie kilku przymiarek w poszczególnych fazach. Tak jak wspominałem, to było zrobione dla testu przez mojego zdolnego tatę, ale po ostatecznym dopasowaniu jest OK, więc mam nadzieję, że będzie się dobrze sprawowało. 


u-lock, transport, motocykl, mocowanie, romet k125, chiński motocykl


Pierwotna wersja była taka, aby zrobić tylko cztery, proste obejmy, bez kwadratowych rur. Inna wersja zakładała wykonanie mocowania, takiego jak na zdjęciach, ale w formie jednego elementu. I tak dalej. Cóż, opcji jest wiele :-)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Romet K125. Przebieg 50 km. Pierwsza wymiana oleju.

Po przeczytaniu wielu poradników dotyczących docierania, postanowiłem zrobić wczesną wymianę oleju. Wg książki serwisowej po 500 km, natomiast u mnie 50 km (z czego 46 km moje) i zmiana oleju. To nie zaszkodzi, świeży i czysty olej na pewno między innymi usprawni proces docierania. Wg wielu ludzi, te pierwsze kilkadziesiąt kilometrów powoduje znaczne zanieczyszczenie oleju efektem docierania, więc po prostu warto go jak najszybciej zmienić.

Romet K125. Osłony, schowki, kanapa, instalacja, akumulator.

Dzisiaj wyciągnąłem akumulator, w celu schowania go w jakimś cieplejszym miejscu. Zdemontowałem również kanapę, aby zobaczyć jak wygląda część instalacji elektrycznej. Sprawdziłem również dostępne schowki. Przy okazji sorry za "jakość" zdjęć, niestety używanie lampy jak wiadomo uwidacznia najmniejszy brud, odciski palców itd.

Kufer Awina AW9001 24l.

Jeżdżę z plecakiem i dla mnie osobiście jest to katorga, szczególnie na rowerze. Wożenie kilku kilogramów na plecach nie jest przyjemne, dlatego postanowiłem zakupić kufry, do roweru jak i motocykla. Na rower wybrałem 19-litrowy, natomiast na motocykl 24-litrowy.